Mijn tickets zijn binnen!!

13 september 2016 - Venray, Nederland

Hallo allemaal!!

Tickets zijn binnen!!

Vandaag heb ik mijn vliegtickets opgehaald bij D-reizen en ik kon niet wachten om mijn blog te starten. Dus... Welkom op mijn blog en heel veel leesplezier !

Na 6 jaar in het mooie Gent te hebben gewoond ben ik nu toch weer al ruim 2 maandjes terug in Nederland. Ik moet zeggen dat ik het Belgisch accentje, de vanille jeneverkes, de Vlaamse frieten en de vriendelijkheid van de belgen stiekem toch wel erg mis. Heel veel tijd om echt te beseffen dat ik niet meer terug naar Gent ga heb ik niet, want ondertussen ben ik al sinds begin juli hard aan het werk in Eindhoven. Ik heb het super naar mijn zin bij dierenkliniek Dikketje Dap! Leuke collega’s, leuke klanten en gewoon een gezellige sfeer! Ik begin nu toch langzaam een beetje te beseffen dat ik toch écht ben afgestudeerd en gewoon dierenarts ben! Het is nog steeds een beetje onwerkelijk, maar de stress van het studeren is er niet meer en dat is echt een geweldig gevoel!

Wat ik wel besef is dat ik best veel heb opgegeven voor mijn studie. Het nerdje uithangen was nodig om mijn studie te halen en uiteindelijk zou die periode ook ten einde komen (ook al leek dat niet altijd zo haha). Nu dacht ik dat ik weer tijd had om alles op te pakken, maar dat wordt misschien toch pas in 2017... De reden voor deze blog is namelijk mijn grote reis die steeds dichterbij komt!

Over 17 dagen is het namelijk al zover! Ruim 2 jaar heeft het idee van een reis naar Azië door mijn hoofd gespookt. Het liefst zou ik meteen ook iets diergeneeskundig willen doen en iets willen betekenen voor de dieren daar. Het heeft toch een tijdje geduurd voordat ik de knoop heb doorgehakt. Vooral het niet weten hoe het gaat uitpakken vind ik namelijk super spannend! De ‘wat als..’ gedachten heb ik uiteindelijk aan de kant geschoven op 1 na: wat als ik later oud ben en spijt heb dat ik deze droom nooit heb waargemaakt?’. Met deze gedachte ben ik uiteindelijk naar het reisbureau gegaan en werden de tickets geboekt!  Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en het liefst zou ik morgen al gaan.

Mijn reismaatje Romy

Voor de bezorgde mensen, wees gerust! Ik ga deze reis samen maken met Romy! Een vriendin uit Gent die ook (bijna) dierenarts is. Ik vind het heel leuk dat ze meegaat (en mama ook haha).
In eerste instantie gaan we naar Azië om op diergeneeskundig vlak iets te kunnen betekenen. Samen met Hanno Berger, van Stichting Dierennood, hebben we geregeld dat we bij twee hele mooie organisaties mogen gaan helpen. Als eerst zullen we 4 weken bij de SPCA (Society for the Prevention of Cruelty to Animals) in Nepal gaan helpen. Daarna vliegen we door naar Kalibo op de Filipijnen en zullen we 4 weken blijven bij het AARRC (Aklan Animal Rescue and Rehabilitation Center). Hoe het precies zal zijn bij deze organisaties is voor ons ook nog een beetje een verrassing. Het zal ongetwijfeld anders zijn dan dat we gewend zijn.

In onze vrije tijd zullen we natuurlijk op ontdekking gaan in Kathmandu en Kalibo. Ik ben heel erg benieuwd en ik zou heel graag een berg willen beklimmen, iets wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan. De Mount Everest is misschien ietsjes te hoog gegrepen, maar er is vast ook een kleinere berg:P

Na 2 maanden hard te werken (en eigenlijk ook de hele zomer) vind ik dat ik toch ook wel een beetje vakantie verdien. Daarom vlieg ik na de Filipijnen nog door naar.........BALI. Zes jaar geleden kreeg ik op Bali te horen dat ik was uitgeloot voor Utrecht. Het betekende dat ik naar Gent zou moeten. Ik was hier toen eigenlijk niet teleurgesteld over, omdat mijn gevoel zei dat Gent super zou worden en dat is het ook geweest. Nu ga ik eindelijk terug naar Bali om vakantie te houden en te vieren dat ik afgestudeerd ben! Papa Olaf zal ook komen en wij gaan lekker 2,5 week niks doen en chillen!

Met deze blog wil ik familie, vrienden en geïnteresseerden graag op de hoogte houden. Dit is voor het eerst dat ik een blog schrijf dus ik hoop dat het een beetje leuk is om te lezen voor jullie. Ik ga proberen om vaak iets te schrijven en veel foto’s erop te zetten! Romy en ik hebben ook een Facebook pagina (Romy en Nikki naar Nepal en de Filipijnen: https://www.facebook.com/Romy-en-Nikki-naar-Nepal-en-de-Filipijnen-1188177091254137/?ref=aymt_homepage_panel). Hierop zullen we meer posten over wat we dagelijks in de asielen doen voor de dieren, zodat onze sponsoren ook kunnen zien wat we allemaal dankzij hun hulp kunnen doen. Deze blog is persoonlijker en meer om te vertellen over wat we gaan beleven in Kathmandu en de Filipijnen. Dus..... hou deze blog in de gaten als je meer wilt lezen over mijn avonturen in Nepal en de Filipijnen:)

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!

1. Anne:
    13 september 2016
    Super leuk! Ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier & geniet van je tijd daar! Goed dat je er nog een vakantie achteraan hebt geplakt, want na 6 jaar zo hard leren verdien je dat zeker!! Ik ben benieuwd naar je foto's en verhalen! Liefs
  2. Annet:
    13 september 2016
    Proficiat dat je de tickets binnen hebt nu wordt het echt. Je kunt als je oud bent zeggen een grote wens heb ik gedaan Je verdiend het na al die jaren hard studeren. Ik ga je volgen en de leuke verhalen lezen.
  3. Geert van Oijen:
    13 september 2016
    Hoi Nikki, je eerste blog is erg leuk geschreven. Lekker actief en goed leesbaar. Fijn om te lezen. Ik ga je zeker volgen als je zo mooi blijft schrijven.
    Veel plezier de komende tijd en vooral veel leerzame momenten met een ongetwijfeld mooie afsluiting.
  4. Sandra:
    Heeey nikki
    Super leuk dat je tickets binnen hebt!
    Voor je het weet ben je er super leuk joh en super leuk dat je na bali gaat mijn vader gaat dit wekend er heen! je blog is heel.mooi gemaakt. En super goed van je dat je dit gaat doen je verdient het
    Xxx sandra
  5. Manon:
    13 september 2016
    Hee Nikki, super leuk je blog! Ik ga je/jullie zeker volgen en ook nog een bedragje donderen! Heel veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk alle voorpret! Tot snel x
  6. Marjo.:
    13 september 2016
    Leuk om te lezen en ik ben erg benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.
  7. Julia Oijen:
    14 september 2016
    Mooi om te zo allemaal te lezen. Je hebt groot gelijk nu kun je het allemaal doen. En je hebt het zeker verdiend naar de 6 jaar studie. Ik ga jullie volgen. Heel veel plezier en succes, meis. Gr juul xxx